הסגולה היומית
למציאת זיווג הגון: יאמר בתמימות מופלגת לפני הקדוש ברוך הוא, כבן המתחטא לפני אביו: "הריני מנדב סך שמו...למציאת זיווג הגון
יאמר בתמימות מופלגת לפני הקדוש ברוך הוא, כבן המתחטא לפני אביו:
"הריני מנדב סך שמונה עשרה פרוטות לעילוי נשמת רבי מאיר בעל הנס כדי שאמצא אבדתי".
ויאמר שלוש פעמים: "אלהא דמאיר ענני"
עין הרע והסרתה (לצפייה)
חז"ל מלמדים אותנו כי עין רעה יכולה להשפיע באופן ישיר על חיינו ולהזיק לנו, ישנם אנשים שכאשר הם שומעים את צמד המילים "עין הרע" ישר קופצת להם מול העיניים מכשפה עם רטייה על עין אחת ועינה השנייה רושפת גיצי אש ועל פניה חיוך מרושע...
בספר עבודת הקודש לחיד"א מובא כי גם אנשים הקרובים אליכם ביותר יכולים לעשות לכם עין הרע ולא להיות מודעים לכך בכלל... ושם אף מובא דרכים להיפטר מעין רעה..
דפים קשורים
מַשְׁבִּיעַ אֲנִי עֲלֵיכֶם כָּל מִין עֵינָא בִישָׁא, עֵינָא אוּכְמָא, עֵינָא צָרוֹבָא, עֵינָא תִכְלְתָא, עֵינָא יָרוֹקָא, עֵינָא אֲרוּכָה, עֵינָא קְצָרָה, עֵינָא רְחָבָה, עֵינָא צָרָה, עֵינָא יְשָׁרָה, עֵינָא עֲקוּמָה, עֵינָא עֲגוּלָה, עֵינָא שׁוֹקַעַת, עֵינָא בוֹלֶטֶת, עֵינָא רוֹאָה, עֵינָא מַבֶּטֶת, עֵינָא בוֹקַעַת, עֵינָא שׁוֹאֶבֶת, עֵינָא דִדְכוּרָא, עֵינָא דְּנוּקְבָא, עֵינָא דְאִישׁ וְאִשְׁתּוֹ, עַיִן דְּאִשָּׁה וּבִתָּהּ, עֵינָא דְּאִשָּׁה וּקְרוֹבָתָהּ, עַיִן דְּבָחוּר, עַיִן דְּזָקֵן, עַיִן דִּזְקֵנָה, עַיִן דִּבְתוּלָה, עַיִן דִּבְעוּלָה, עַיִן דְּאַלְמָנָה, עַיִן דִּנְשֹוּאָה, עַיִן דִּגְרוּשָׁה, כָּל מִין עֵינָא בִישָׁא שֶׁיֵּשׁ בָּעוֹלָם שֶׁרָאֲתָה וְהִבִּיטָה וְדִבְּרָה בְּעַיִן הָרָע עַל פב"פ, גָּזֵרְנָא וְאַשְׁבַּעְנָא לְכוֹן בְּהַהוּא עֵינָא עִילָאָה, עֵינָא קַדִּישָׁא, עֵינָא חַדָּא, עֵינָא חִוָּורָא, עֵינָא דְאִיהִי חִיוַּור גּוֹ חִיוַּור, עֵינָא דְכָלֵיל כָּל חִיוַּור, עֵינָא דְכֻלָּא יְמִינָא, עֵינָא פְקִיחָא, עֵינָא דְאַשְׁגָּחוּתָא תְּדִירָא, עֵינָא דְכֻלָּא רַחֲמֵי, עֵינָא דְאִיהִי רַחֲמֵי גּוֹ רַחֲמֵי, עֵינָא דְכָלֵיל כָּל רַחֲמֵי, עֵינָא דְלֵית עֲלָהּ גַּבְנִינֵי, עֵינָא דְלָא אִדְּמִיךְ וְלָא נָאִים, עֵינָא דְכָל עֵיינִין בִּישִׁין אִתְכַּפְיָין וְאִתְטַמְּרָן גּוֹ כֵיפִין מִן קֳדָמוֹהִי, עֵינָא דְנָטִיר לְיִשְֹרָאֵל כְּדִכְתִיב הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְֹרָאֵל, וּכְתִיב הִנֵּה עֵין יְיָ אֶל יְרֵאָיו לַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ, בְּהַהִיא עֵינָא עִילָאָה גְּזֵרִית וְאַשְׁבָּעִית עֲלֵיכוֹן כָּל מִין עֵינָא בִישָׁא, שֶׁתָּסוּרוּ וְתַעַרְקוּ וְתִבְרְחוּ
וְתַרְחִיקוּ מֵעַל פב"פ וּמֵעַל כָּל בְּנֵי בֵיתוֹ, וְלֹא יִהְיֶה לָכֶם כֹּחַ לִשְׁלוֹט בפב"פ וּבְכָל בְּנֵי בֵיתוֹ, לֹא בַיּוֹם וְלֹא בַלַּיְלָה, לֹא בְהָקִיץ וְלֹא בַחֲלוֹם, וְלֹא בְּשׁוּם אֵבֶר מֵרְמַ"ח אֵבָרָיו, וְלֹא בְּשׁוּם גִּיד מִשְּׁסָ"ה גִּידָיו, מֵהַיּוֹם וּלְעוֹלָם. אָמֵן נֶצַח סֶלָה וָעֶד:
אַתָּה סֵתֶר לִי מִצַּר תִּצְּרֵנִי רָנֵּי פַלֵּט תְּסוֹבְבֵנִי סֶלָה: סֶלָה תְּסוֹבְבֵנִי פַלֵּט רָנֵּי תִּצְּרֵנִי מִצַּר לִי סֵתֶר אַתָּה:
יוֹשֵׁב בְּסֵּתֶר כו':
בשיעורו מסביר הרב שלמה עופר את כוונת רבי מאיר בעל הנס: "מה טוב מאד" שאל רבי מאיר, וענה "טוב מוות"... עוד מסביר הרב על גדולתו העצומה של רבי מאיר בעל הנס ועל רחמנותו של השם יתברך שהעניק לנו את פסח שני ב-י"ד אייר..
תניא פרק א | להאזנה הרב שלמה עופר | שאו מרום עינכים ג' אדר ב ה'תשע"ד לפני שיורדת הנשמה לעולם "משביעים אותו, תהי צדיק, ואל תהי רשע, ואפילו כל העולם כולו אומרים לך צדיק אתה, היה בעיניך כרשע". אל תהי בעינך כרשע בשביל להישבר ולהיכנס לעצבות שהרי המשנה במסכת אבות אומרת "ואל תהי רשע בפני עצמך" אלא הכוונה היא שלעולם יטרח האדם להגיע לשלמות ולצדקות ושחלילה וחס לא ידמה בדעתו כי שלום עליו נפשו כי יכול האדם להיות צדיק להרבה דברים ובעוברו על מצווה אחת קטנה יחשב רשע כלפי אותה מצווה... חלום אמיתי שער ברסלב כ"ג כסלו ה'תשע"ב "ובו תדבק", מצווה אותנו התורה, ומורה לנו כי אנו חייבים שיהיה קשר הדוק ובלתי ניתן להתרה בינינו לבין בורא עולם. אבל איך עושים את זה? איך מגיעים לזה? איך הופכים כל תפילה – אותה אנו מתפללים לעתים רק על מנת לצאת ידי חובה – לשיחה עם השם? ואיך נתונים למהלך חיינו כולו מהות של דבקות בהשם יתברך? | הפגישה | פרק ב בן יחיד? דוד הוד | שאו מרום עיניכם כ' סיון ה'תשע"בבמעמד זה, זכה משה לגלות את האמת של עולמנו - רחמיו האין סופיים של אלוקים כלפי היהודי באשר הוא שם, גם אם הוא סורר. גם אם הוא סורר מאוד.
כמה כואבת דקירת המחט יחזקאל רוקח י' תמוז ה'תשע"ד אמר להם הקדוש ברוך הוא לישראל, פתחו לי פתח כחודו של מחט ואפתח לכם פתח כפתחו של אולם. לפעמים נדמה לאדם כי ככל שהוא מנסה יותר להתקרב אל ה' ית' הרי שהוא מתרחק ממנו יותר, עולה מדרגה אחת ונופל שתיים, מטפס הוא בתשישות במעלה ההר והוא מתגלגל מטה מטה..