הסגולה היומית
סגולה לזרע בר קיימא: להדליק שלושה נרות לנשמת יעקב אבינו, יששכר בן יעקב ולאה אמנו לתת צדקה ליד כל נר ולקרוא פ...סגולה לזרע בר קיימא
להדליק שלושה נרות לנשמת יעקב אבינו, יששכר בן יעקב ולאה אמנו לתת צדקה ליד כל נר ולקרוא פסוקים מחומש בראשית פרק ל' פסוקים יב'-יח'וַתֵּלֶד זִלְפָּה שִׁפְחַת לֵאָה בֵּן שֵׁנִי לְיַעֲקֹב
וַתֹּאמֶר לֵאָה בְּאָשְׁרִי כִּי אִשְּׁרוּנִי בָּנוֹת וַתִּקְרָא אֶת-שְׁמוֹ אָשֵׁר
וַיֵּלֶךְ רְאוּבֵן בִּימֵי קְצִיר-חִטִּים וַיִּמְצָא דוּדָאִים בַּשָּׂדֶה וַיָּבֵא אֹתָם אֶל-לֵאָה אִמּוֹ וַתֹּאמֶר רָחֵל אֶל-לֵאָה תְּנִי-נָא לִי מִדּוּדָאֵי בְּנֵךְ
וַתֹּאמֶר לָהּ הַמְעַט קַחְתֵּךְ אֶת-אִישִׁי וְלָקַחַת גַּם אֶת-דּוּדָאֵי בְּנִי וַתֹּאמֶר רָחֵל לָכֵן יִשְׁכַּב עִמָּךְ הַלַּיְלָה תַּחַת דּוּדָאֵי בְנֵךְ
וַיָּבֹא יַעֲקֹב מִן-הַשָּׂדֶה בָּעֶרֶב וַתֵּצֵא לֵאָה לִקְרָאתוֹ וַתֹּאמֶר אֵלַי תָּבוֹא כִּי שָׂכֹר שְׂכַרְתִּיךָ בְּדוּדָאֵי בְּנִי וַיִּשְׁכַּב עִמָּהּ בַּלַּיְלָה הוּא
וַיִּשְׁמַע אֱלֹהִים אֶל-לֵאָה וַתַּהַר וַתֵּלֶד לְיַעֲקֹב בֵּן חֲמִישִׁי
וַתֹּאמֶר לֵאָה נָתַן אֱלֹהִים שְׂכָרִי אֲשֶׁר-נָתַתִּי שִׁפְחָתִי לְאִישִׁי וַתִּקְרָא שְׁמוֹ יִשָּׂשכָר
ואז יש לומר יהי רצון מלפניך ה' אלוהי ואלוהי אבותי מלך רחמן. שתעזרני לקיים את המצווה שציווית בתורתך הקדושה פרו ורבו ומלאו את הארץ והרי לא לתוהו בראת עולמך כי אם לשבת למלא אותו בנשמות שיכירו וידעו אותך אנא אבי שבשמים כשם שבנך יששכר נולד מכח הדודאים כמו שכתוב "ויבוא יעקב מן השדה בערב ותצא לאה לקראתו ותאמר, אלי תבוא כי שכור שכרתיך בדודאי בני וישכב עמה בלילה הוא וישמע אלוהים אל לאה ותהר ותלד ליעקב בן חמישי ותאמר לאה נתן אלוהים שכרי אשר נתתי שפחתי לאישי ותקרא שמו יששכר" תעזרני (שהבעל/שהאישה) שנתת לי (בן)/(בת) (יפקד)/(תיפקד) בזרעא חייא וקיימא " לכה דודי נצא השדה נלינה בכפרים נשכימה לכרמים נראה אם פרחה הגפן הנצו הרימונים שם אתן את דודי לך הדודאים נתנו ריח ועל פתחינו קול מגדים חדשים גם ישנים עת הזמיר הגיע וקול התור נשמע בארצנו" אנא רבונו של עולם בזכות כח נשמתו של יששכר "ומבני יששכר בינה לעיתים" תחוס עלי ועל אשתי שניפקד בבן זכר.
לפרוח... | פרשת קורח
מטהו הפורח של אהרון הכהן, מלמד רבי נתן, מעיד ומגלה שהעבודה המובחרת היא זו שפורחת תמיד ואיננה נחה לעולם. גם צדיק שזכה לשלמות כמו אהרון, ממשיך הלאה לפרוח, ואינו נעצר כעץ יבש. הלימוד הזה נוגע לצדיקים גדולים, אך גם לאנשים ממש פשוטים. רק שלא נהיה עצים יבשים.
שער ברסלב | ל' סיון ה'תשע"ה
מרגע שאדם נולד, נכונה לו התמודדות ארוכת טווח: הוא חייב להיאבק על הזכות לשלוט בעצמו. לכאורה יש לנו בחירה, אנחנו יכולים להחליט איך לפעול, מה לעשות ומה לחשוב. לכאורה. לכל אדם ניתנה מבורא עולם זכות הבחירה. אולם רוב בני האדם מעדיפים משום מה שלא לממש את זכות הבחירה. הם מניחים לגורמים שונים ומשונים להחליט עבורם הכל, גם את המשמעותיות שבהחלטות.
וכך הולך האדם שולל אחרי עצמו, נשלט ולא שולט; נגרר ולא מוביל. וזה חבל מאוד.
על צדיקים נאמר "ליבם ברשותם", הם שולטים בעצמם באמת. צדיקים זוכים להתעלות מעל נטיות הגוף והנפש, להיות בעלי בית אמיתיים. משום כך, מלמד רבינו, נאמר במשה "ומטה האלוקים בידי". המטה הוא כח הבחירה המאפשר להטות את עצמו ולהחליט לכאן או לכאן. משה רבינו זכה לכך בשלמות, ולכן הוא היה מסוגל להפוך את מטהו ממטה לנחש ובחזרה למטה. אהרון אחיו שהיה שקול כנגדו, זכה אף הוא למעלה הזו, לאחוז במטה ולשלוט לגמרי על כוח הבחירה באופן השלם ביותר. ואותנו גם כן מלמדים הצדיקים איך לזכות ולבחור תמיד באופן הנכון. לשלוט על הבחירה זו מדרגה מופלאה, אך יש גם למעלה מזה - להתקדם ולפרוח תמיד מדרגה לדרגה.
בפרשת קורח גילה השי"ת בפומבי במי מכל נשיאי ישראל הוא בוחר. והסימן לכך היה פריחת המטה: "והיה האיש אשר אבחר בו מטהו יפרח".
מטהו הפורח של אהרון הכהן, מלמד רבי נתן, מעיד ומגלה שהעבודה המובחרת היא זו שפורחת תמיד ואיננה נחה לעולם. גם צדיק שזכה לשלמות כמו אהרון, ממשיך הלאה לפרוח, ואינו נעצר כעץ יבש.
הלימוד הזה נוגע לצדיקים גדולים, אך גם לאנשים ממש פשוטים. רק שלא נהיה עצים יבשים.
וכך הולך האדם שולל אחרי עצמו, נשלט ולא שולט; נגרר ולא מוביל. וזה חבל מאוד.
על צדיקים נאמר "ליבם ברשותם", הם שולטים בעצמם באמת. צדיקים זוכים להתעלות מעל נטיות הגוף והנפש, להיות בעלי בית אמיתיים. משום כך, מלמד רבינו, נאמר במשה "ומטה האלוקים בידי". המטה הוא כח הבחירה המאפשר להטות את עצמו ולהחליט לכאן או לכאן. משה רבינו זכה לכך בשלמות, ולכן הוא היה מסוגל להפוך את מטהו ממטה לנחש ובחזרה למטה. אהרון אחיו שהיה שקול כנגדו, זכה אף הוא למעלה הזו, לאחוז במטה ולשלוט לגמרי על כוח הבחירה באופן השלם ביותר. ואותנו גם כן מלמדים הצדיקים איך לזכות ולבחור תמיד באופן הנכון. לשלוט על הבחירה זו מדרגה מופלאה, אך יש גם למעלה מזה - להתקדם ולפרוח תמיד מדרגה לדרגה.
בפרשת קורח גילה השי"ת בפומבי במי מכל נשיאי ישראל הוא בוחר. והסימן לכך היה פריחת המטה: "והיה האיש אשר אבחר בו מטהו יפרח".
מטהו הפורח של אהרון הכהן, מלמד רבי נתן, מעיד ומגלה שהעבודה המובחרת היא זו שפורחת תמיד ואיננה נחה לעולם. גם צדיק שזכה לשלמות כמו אהרון, ממשיך הלאה לפרוח, ואינו נעצר כעץ יבש.
הלימוד הזה נוגע לצדיקים גדולים, אך גם לאנשים ממש פשוטים. רק שלא נהיה עצים יבשים.
דפים קשורים
צדיק או למדן | פרשת קורח
שער ברסלב
ב' תמוז ה'תשע"ה
היהדות האמיתית מורכבת משני חלקים: צדקות ולמדנות, כשכל אחד מהם הכרחי. "כי אם אינו למדן, אמרו רבותינו זכרונם לברכה: 'ולא עם הארץ חסיד'; ולמדן בלבד, בוודאי אינו כלום, כי אפשר להיות למדן ורשע גמור. ו'לא זכה נעשה לו סם מות'. על כן צריך שיהיה למדן וחסיד"
ליקוטי מוהר"ן תורה ב' (להאזנה)
הרב שלמה עופר | שאו מרום עינכים
כ"ו סיון ה'תשע"ג
אמור אל הכהנים: כי עיקר כלי זינו של משיח הוא תפילה | על ידי צדקה אוחזין במשפט | על ידי שמירת הברית זוכה להאיר את התפילה - הרב שלמה עופר בשיעורו על תורה ב' שבליקוטי מוהר"ן מאת רבי נחמן מברסלב זיע"א
שובו בנים שובבים (לצפיה)
הרב שלמה עופר | שאו מרום עינכים
ד' אייר ה'תשע"ג
הרב שלמה עופר בשיעור מתוך ספר הזהר הקדוש ומתוך הליקוטי מוהר"ן על הנושאים הבאים: יום המיתה | גזירות הכלל וגזירות הפרט | גדולת רבי שמעון בר יוחאי | השפעה החמורה שיש לחטא | הכוח העצום של חזרה בתשובה על כל חטא וחטא.
אמונה בצדיקים הרב שלמה עופר | שאו מרום עינכים ח' תשרי ה'תשע"גליקוטי הלכות אורח חיים חלק א' הלכה ב' | הרב שלמה עופר בשיעורו על אמונה בצדיקים - אמונת חכמים ועל מקומם של בעלי התשובה ביהדות ועל ההשפעה והכוח העצום שיש בכל מצווה ומצווה...
האזנה מהנה!
שדות חובה מסומנים באדום