page_title: ואפילו בשמים | פרשת שלח ואפילו בשמים - פרשת שלח | מוסדות שמ"ע :: מוסדות שמ"ע - שאו מרום עיניכם | הרב שלמה עופר

ואפילו בשמים | פרשת שלח

Addthis Facebook Twitter Google+ Email Print
היהודי הכשר – מעלתו גבוהה אפילו ממלאכים ושרפים, וזאת משום שהוא נמצא בעולם הזה, עולם מלא מניעות מלהתקרב לה' יתברך, שהם כל ההסתרות והפיתויים של היצר הרע, וכשהאדם מתגבר על הכל מעלתו נשגבה וחשובה מאד.
שער ברסלב | כ"ג סיון ה'תשע"ה
וַיַּהַס כָּלֵב אֶת הָעָם אֶל מֹשֶׁה וַיֹּאמֶר עָלֹה נַעֲלֶה וְיָרַשְׁנוּ אֹתָהּ
אפילו בשמים והוא אומר עשו סולמות ועלו שם – נצליח (רש"י)

 
היהודי הכשר – מעלתו גבוהה אפילו ממלאכים ושרפים, וזאת משום שהוא נמצא בעולם הזה שמלא מניעות ומפריעים מלהתקרב לה' יתברך, שהם כל ההסתרות והפיתויים של היצר הרע, וכל מיני קשיים והפרעות שיש לאדם בעבודת ה', וכשהאדם מתגבר על הכל מעלתו נשגבה וחשובה מאד.
 
אבל איך באמת מתגברים על כל המניעות הללו, על ידי הרצון והחשק דקדושה, כי זה כלל, שכל דבר שהאדם חושק אליו באמת, בודאי יגיע אליו, ואין שום מניעה בעולם שתוכל לעמוד כנגד הרצון והכיסופין דקדושה, ואם רק יהיה רצונו חזק באמת לעבוד את ה' לא תהיה שום מניעה שתוכל לעכב אותו מלהשלים את חובתו בעולמו.
 
וזה היה חטאם של המרגלים, שבארץ ישראל מאיר במיוחד הרצון וההשתוקקות דקדושה, בבחינת "רצות ה' ארצך" (תהילים) וכמו שאמרו חז"ל (בראשית רה י"ג ב') "למה נקראת ארץ על שם הרצון", וכשרוצים לבוא לארץ ישראל אפשר במיוחד לזכות לרצון חזק ותקיף, לשבר את כל המניעות והעיכובים המפריעים לו.
 
ובזה כפרו המרגלים, שאמרו שהמניעות מלבוא לארץ ישראל כל כך גדולות, עד ששום רצון דקדושה לא יוכל לשבור אותם, ולכן הם בתחילה שבחו את ארץ ישראל שהיא כאמור בבחינת הרצון דקדושה, אבל סיימו "אפס כי עז העם" שהמניעות שהם הכנענים היושבים בארץ – אי אפשר לנצח אותם בשום אופן, ובכך גרמו בכייה לדורות.
אבל האמת היא כדברי כלב שאמר "עלה נעלה וירשנו אותה" אפילו בשמים והוא אומר עשו סולמות – נצליח, כי האמת היא שאין שום מניעה בעולם בשום אופן ואופן שתוכל לעמוד כנגד הרצון החזק של היהודי.
(על פי 'ליקוטי הלכות' ברכת השחר הלכה ה' אות ז')

דפים קשורים

אש שחורה | ליקוטי הלכות הרב שלמה עופר | מוסדות שמ"ע אורח חיים הלכות תפילין הלכה ד' - ה' | וְעִקַּר הַתְּפִלִּין נַעֲשִׂין עַל - יְדֵי עוֹר בְּהֵמָה דַּיְקָא, כִּי תְּפִלִּין הֵם מֹחִין גְּבוֹהִים מְאֹד בְּחִינַת אוֹר הַגָּנוּז, וַאֲזַי כְּשֶׁנִּפְשָׁט עַקְמִימִיּוּת שֶׁבְּלִבּוֹ עַל - יְדֵי תְּפִלִּין, שֶׁהֵם בְּחִינַת רְעָמִים, אֲזַי זוֹכֶה לְשִֹמְחָה. וְזֶה בְּחִינַת הַשִֹּמְחָה שֶׁל תְּפִלִּין.
וְזֶה בְּחִינַת קוֹל ה' חוֹצֵב לַהֲבוֹת אֵשׁ. וְדָרְשׁוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה מִזֶּה, שֶׁהָיָה הַקּוֹל נֶחְקָק בְּאֵשׁ שְׁחֹרָה עַל גַּבֵּי אֵשׁ לְבָנָה, כִּי הַקּוֹל פּוֹגֵע בַּמֹּחַ, שֶׁזֶּה בְּחִינַת אֵשׁ שְׁחֹרָה עַל גַּבֵּי אֵשׁ לְבָנָה.
אבא - קבענו פגישה... שמעון גווירץ | שאו מרום עיניכם   א' תמוז ה'תשע"ב

"הלב שלי היה מלא על גדותיו, סוג של הרגשה מוזרה הציפה אותי.. כמעט כאילו ואני מלא במילים ובמשפטים ופשוט היה לי מחסום בפה, הרגשתי שאני נחנק, הרגשתי לחץ מהמותניים לכיוון החזה, נשמתי בכבדות... ופשוט התחלתי לבכות..."

מרגלים ישראלים | פרשת שלח שמעון גווירץ | שאו מרום עיניכם   כ"ג סיון ה'תשע"ה כל ילד יהודי שמע על המרגלים הישראלים הראשונים בהסטוריה, שניים עשר גבורי חיל אשר יצאו למשימה מסוכנת בשטח אוייב, יצאו כגיבורים, חזרו מפוחדים ועד היום הזה מוזכרים הם כחוטאים. קדושת הארץ | פרשת שלח אוצרות ברסלב   י"ד סיון ה'תשע"ד אמר רבי נחמן מברסלב: "מי שכוונתו לשמים באמת, שנוסע לארץ ישראל כדי לשוב על ידי זה לה' יתברך, תועיל לו ארץ ישראל מאד... אבל אם אין רצונו כלל בשביל עבודת ה', לכלות הרע שלו, מה יועיל לו ישיבת ארץ ישראל?"
שדות חובה מסומנים באדום

הירשם כאן לקבלת ניוזלטר!

שדות חובה מסומנים באדום