הסגולה היומית
המעביר על מדותיו: אמרו רז"ל כל המעביר על מדותיו מעבירין לו על כל פשעיו, שנאמר נושא עון ועובר על פשע,...המעביר על מדותיו
אמרו רז"ל כל המעביר על מדותיו מעבירין לו על כל פשעיו, שנאמר נושא עון ועובר על פשע, למי נושא עון למי שעובר על פשע. לכן יוכיח האדם את נפשו ויאמר לו, למה תסבול יסורים בעולם הזה ובגיהנם על עונותיך, הלא טוב לך לסבול חרפת אנוש וגידופיו ולא תענה, ותשמח ביסורים אלו, כי תעלת רפואה הם לנפשך, זרח בחשך אורך, כמו שאמרו רז"ל, הנעלבין ואינן עולבין שומעין חרפתם ואינן כהסיבין עחסין מאהבה ושמחים ביסורים עליהם הכתוב אומר ואוהביו כצאת השמש בגבורתו, פירש החסיד ששלש מדרגות דבר התנא, זו למעלה מזו. ראשונה זה מי ששומע חרפתו ומשיב, אבל אינו מעליב את חבירו בתשובתו. שנית, אם אינו משיב כלל, אך לבו מר לו בקרבו. שלישית, ששמח ביסורין, הם הדברים של חרפה אשר שמע, אולי גם ה' יכפר עונותיו
שמירה
- סגולה להנצל מסכנה יאמר פסוק זה י"ג פעמים ועי"ז ינצל מכל צרה "וַיִּסָּעוּ וַיְהִי חִתַּת אֱלֹהִים עַל הֶעָרִים אֲשֶׁר סְבִיבֹתֵיהֶם וְלֹא רָדְפוּ אַחֲרֵי בְּנֵי יַעֲקֹב." ויכוין בשם (אספרי"ן) הרב שלמה עופר שליט"א
- סגולה לא להינזק באותו היום לומר בכל יום למנצח בנגינות בצורת מנורה זוהר הקדוש
- סגולה לשמירה בדרך לפני שיוצאים לדרך לומר "פרשת העקדה" ליקוטי סגולות
- סגולה לשמירה על האשה סגולה לשמירה על האישה- כדאי שהבעל במוצאי שבת יקפל את הטלית בה התעטף בשבת מיד כאשר מגיע לביתו אחר תפילת ערבית לפני ההבדלה וכן כדאי לסדר לאישה את הנרות של ערב שבת. הרב שלמה עופר שליט"א
- סגולה להינצל מגיהנם ילמד בכל יום משניות ויהא בקי בהם,ועי"ז אינו רואה פני גיהנם, כי כמו שהתורה מגן על הבן אדם שלומד בעולם הזה כך היא מגינה עליו מהגיהנם. ספר הסגולות
- סגולה להינצל מסכנה שלא יצער שום בריה כי מכניס עצמו לסכנה ואפילו שום חיה ועוף, והובא, מעשה באדם אחד חשוב שהתאכסן אצלו האר"י ז"ל ועשה לו כבוד גדול, א"ל האר"י ז"ל מה הגמול אשלם לך בעד טובתך.? והשיב לו שהיה לו בנים ואח"כ נעשית אשתו עקרה, אולי ימצא לה הרב איזה תרופה. א"ל שהסיבה לכך הוא, שהיה בביתך סולם קטן והיו התרנגולים עולים ויורדים לשתות, ופעם אחת אמרה לך אשתך שתסיר משם, ומאז שהוסר הסולם היה להם צער גדול ועלה צפצופם לפני הש"י, וע"ז נגזר עליה להיות עקרה, והחזיר הבעל את הסולם שהוסר למקומו הראשון וחזרה ללדת, וכן בגמ' חגיגה, מאי דכתיב 'על כל אלה יביאך אלקים במשפט' זה הרוקק בפני חבירו, ספר חסידים
- להנצל מכל צרה [קבלה] מרבינו יהודה החסיד זצ"ל, שכל האומר ג' פסוקים שסימנם אב"י, ביושר ולמפרע בכל יום, נצול מכל צרה: אַתָּה סֵתֶר לִי מִצַּר תִּצְּרֵנִי רָנֵּי פַלֵּט תְּסוֹבְבֵנִי סֶלָה. סֶלָה תְּסוֹבְבֵנִי פַלֵּט רָנֵּי תִּצְּרֵנִי מִצַּר לִי סֵתֶר אַתָּה: בִּטְחוּ בַייָ עֲדֵי עַד כִּי בְּיָהּ יהוה צוּר עוֹלָמִים. עוֹלָמִים צוּר יהוה בְּיָהּ כִּי עַד עֲדֵי בַייָ בִּטְחוּ: יהוה עוֹז לְעַמּוֹ יִתֵּן יהוה יְבָרֵךְ אֶת עַמּוֹ בַשָּׁלוֹם. בַשָּׁלוֹם עַמּוֹ אֶת יְבָרֵךְ יהוה יִתֵּן לְעַמּוֹ עוֹז יהוה: [עבודת הקודש לחיד"א]
- סגולה שלא ינזק אותו יום יסמוך גאולה לתפילה ומובטח לו שלא ינזק אותו יום כלל מסכת ברכות
- סגולה לשמירה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יהוה. חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה: קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי. וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ: קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה. לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי: קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת. לָשִֹיחַ בְּאִמְרָתֶךָ: קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ. יהוה כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי: קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה. מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ: קָרוֹב אַתָּה יהוה. וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת: קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ. כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם: ואח"כ יאמר: יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ יהוה אֱלֹהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ. שֶׁתַּשְׁרֶה שְׁכִינָתְךָ עָלֵינוּ, וְתַרְחִיק מִמֶּנּוּ יֵצֶר הָרָע שֶׁל רוּחַ זְנוּנִים, רוּחַ מַחֲשָׁבוֹת רָעוֹת וְהִרְהוּרִים רָעִים, רוּחַ שֶׁל שְֹחוֹק, רוּחַ דְּבָרִים בְּטֵלִים, רוּחַ יְגוֹנוֹת וַאֲנָחוֹת, רוּחַ שֶׁקֶר, רוּחַ תּוֹעָה, רוּחַ מַשְׁחִית, רוּחַ חַבָּלָה, רוּחַ קֶטֶב מְרִירִי, רוּחַ אֵשׁ שֶׁל עֲצָמוֹת, רוּחַ חֲזִיזִית, רוּחַ טוּמְאָה, רוּחַ עִוְעִים, וְכָל רוּחוֹת רָעוֹת, כּוּלָם יִתְבָּעֲרוּ וְיִתְבַּטְּלוּ מִמֶּנִּי. אַתָּה סֵתֶר לִי מִצַּר תִּצְּרֵנִי רָנֵּי פַלֵּט תְּסוֹבְבֵנִי סֶלָה: אָחִישָׁה מִפְלָט לִי מֵרוּחַ סוֹעָה מִסָּעַר: יהוה צְבָאוֹת עִמָּנוּ מִשְֹגָּב לָנוּ אֱלֹהֵי יַעֲקֹב סֶלָה: יהוה צְבָאוֹת אַשְׁרֵי אָדָם בּוֹטֵחַ בָּךְ: יהוה הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ: [עבודת הקודש לחיד"א]
- סגולת הפשתן סגולה גדולה מאד לשמירה שילבש בגדי פשתן בלי שום ערבוב של סוג בד אחר וזה סגולה גדולה לשמירה והצלה מכל פגע רע. תקוני הנפש
- סגולה לשמירה והצלחה יאמר ג' פעמים פסוק זה ישר והפוך: וַאֲנִי אָשִׁיר עֻזֶּךָ וַאֲרַנֵּן לַבֹּקֶר חַסְדֶּךָ כִּי הָיִיתָ מִשְׂגָּב לִי וּמָנוֹס בְּיוֹם צַר לִי לִי צַר בְּיוֹם וּמָנוֹס לִי מִשְׂגָּב הָיִיתָ כִּי חַסְדֶּךָ לַבֹּקֶר וַאֲרַנֵּן עֻזֶּךָ אָשִׁיר וַאֲנִי (כתב הרב מהר"ר שמואל ז"ל בן הרב רבנו מהרח"ו זצ"ל בסוף ספר 'חמדת ישראל' כי יש בזה סוד גדול.) ואח"כ יאמר: יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי פִי וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ יְהוָה צוּרִי וְגֹאֲלִי. עבודת הקודש לחיד"א
- סגולה לשמירה להחושש על נפשו החושש עליו ועל נפשו, ראוי להשתדל בכל עוז בענין זה, לכתוב כל ענין הקטורת בקלף כשר בכתיבה אשורית, ולקרות אותה בבקר ובערב, ואני ערב בדבר וכו' סדר היום
- סגולה להינצל מנזק ומסכנה יאמר פסוקים אלו "וַיְהִי בִּנְסֹעַ הָאָרֹן וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה, קוּמָה יְהוָה וְיָפֻצוּ אֹיְבֶיךָ וְיָנֻסוּ מְשַׂנְאֶיךָ מִפָּנֶיךָ. לו וּבְנֻחֹה יֹאמַר, שׁוּבָה יְהוָה רִבְבוֹת אַלְפֵי יִשְׂרָאֵל". ספר הסגולות
-
לשמירה והצלה
[יאמר] פסוק וַאֲנִי אָשִׁיר עֻזֶּךָ וַאֲרַנֵּן לַבֹּקֶר חַסְדֶּךָ כִּי הָיִיתָ מִשְֹגָּב לִי וּמָנוֹס בְּיוֹם צַר לִי. לִי צַר בְּיוֹם וּמָנוֹס לִי מִשְֹגָּב הָיִיתָ כִּי חַסְדֶּךָ לַבֹּקֶר וַאֲרַנֵּן עֻזֶּךָ אָשִׁיר וַאֲנִי, ג' פעמים. (כתב הרב מהר"ר שמואל ז"ל בן הרב רבינו מהרח"ו זצ"ל בסוף ס' חמדת ישראל כי יש בזה סוד גדול). ואחר כך יאמר שיר למעלות אשא עיני כלו. אנא בכח כו' (ויכוין בשמות הקדושים אשר בר"ת כידוע):
שִׁיר לַמַּעֲלוֹת. אֶשָּא עֵינַי אֶל הֶהָרִים. מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי: עֶזְרִי מֵעִם יהוה. עֹשֵֹה שָׁמַיִם וָאָרֶץ: אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ. אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ: הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן. שׁוֹמֵר יִשְֹרָאֵל: יהוה שֹׁמְרֶךָ. יהוה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ: יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה. וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה: יהוה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע. יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ: יהוה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ. מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
אָנָּא בְּכֹחַ גְּדֻלַּת יְמִינְךָ תַּתִּיר צְרוּרָה:
אב"ג ית"ץ:
קַבֵּל רִנַּת עַמְּךָ שַֹגְּבֵנוּ טַהֲרֵנוּ נוֹרָא:
קר"ע שט"ן:
נָא גִבּוֹר דּוֹרְשֵׁי יִחוּדְךָ כְּבָבַת שָׁמְרֵם:
נג"ד יכ"ש:
בָּרְכֵם טַהֲרֵם רַחֲמֵי צִדְקָתְךָ תָּמִיד גָּמְלֵם:
בט"ר צת"ג:
חֲסִין קָדוֹשׁ בְּרוֹב טוּבְךָ נַהֵל עֲדָתֶךָ:
חק"ב טנ"ע:
יָחִיד גֵּאֶה לְעַמְּךָ פְּנֵה זוֹכְרֵי קְדֻשָּׁתֶךָ:
יג"ל פז"ק:
שַׁוְעָתֵנוּ קַבֵּל וּשְׁמַע צַעֲקָתֵנוּ יוֹדֵעַ תַּעֲ
קרא עוד
[יאמר] פסוק וַאֲנִי אָשִׁיר עֻזֶּךָ וַאֲרַנֵּן לַבֹּקֶר חַסְדֶּךָ כִּי הָיִיתָ מִשְֹגָּב לִי וּמָנוֹס בְּיוֹם צַר לִי. לִי צַר בְּיוֹם וּמָנוֹס לִי מִשְֹגָּב הָיִיתָ כִּי חַסְדֶּךָ לַבֹּקֶר וַאֲרַנֵּן עֻזֶּךָ אָשִׁיר וַאֲנִי, ג' פעמים. (כתב הרב מהר"ר שמואל ז"ל בן הרב רבינו מהרח"ו זצ"ל בסוף ס' חמדת ישראל כי יש בזה סוד גדול). ואחר כך יאמר שיר למעלות אשא עיני כלו. אנא בכח כו' (ויכוין בשמות הקדושים אשר בר"ת כידוע):
שִׁיר לַמַּעֲלוֹת. אֶשָּא עֵינַי אֶל הֶהָרִים. מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי: עֶזְרִי מֵעִם יהוה. עֹשֵֹה שָׁמַיִם וָאָרֶץ: אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ. אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ: הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן. שׁוֹמֵר יִשְֹרָאֵל: יהוה שֹׁמְרֶךָ. יהוה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ: יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה. וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה: יהוה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע. יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ: יהוה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ. מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
אָנָּא בְּכֹחַ גְּדֻלַּת יְמִינְךָ תַּתִּיר צְרוּרָה:
אב"ג ית"ץ:
קַבֵּל רִנַּת עַמְּךָ שַֹגְּבֵנוּ טַהֲרֵנוּ נוֹרָא:
קר"ע שט"ן:
נָא גִבּוֹר דּוֹרְשֵׁי יִחוּדְךָ כְּבָבַת שָׁמְרֵם:
נג"ד יכ"ש:
בָּרְכֵם טַהֲרֵם רַחֲמֵי צִדְקָתְךָ תָּמִיד גָּמְלֵם:
בט"ר צת"ג:
חֲסִין קָדוֹשׁ בְּרוֹב טוּבְךָ נַהֵל עֲדָתֶךָ:
חק"ב טנ"ע:
יָחִיד גֵּאֶה לְעַמְּךָ פְּנֵה זוֹכְרֵי קְדֻשָּׁתֶךָ:
יג"ל פז"ק:
שַׁוְעָתֵנוּ קַבֵּל וּשְׁמַע צַעֲקָתֵנוּ יוֹדֵעַ תַּעֲלוּמוֹת:
שק"ו צי"ת:
בלחש בָּרוּךְ שֵׁם כְּבוֹד מַלְכוּתוֹ לְעוֹלָם וָעֶד:
יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי פִי וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ יְיָ צוּרִי וְגוֹאֲלִי: