הסגולה היומית
סגולה ללידה קלה: כאשר האישה סובלת מאוד ומתעכבת הלידה יש סוד גדול שבעלה יצא משטח בית החולים כמובן בהסכמתה ובת...סגולה ללידה קלה
כאשר האישה סובלת מאוד ומתעכבת הלידה יש סוד גדול שבעלה יצא משטח בית החולים כמובן בהסכמתה ובתנאי שזה לא יצער אותה ח"ו ויצא לשעה וטוב שאז ירבה בתפילה ויטבול במקוה. והסוד כאן הוא שכשם שנהגו להיזהר שהבן לאחר מות אביו לא הולך אחר המיטה בקבורה והסיבה ידועה והרי גם כאן יש חשש קטרוג שעומד להיוולד לו בן ואותן חיצונים שנבראו.... מקטרגים ר"ל. "סוד ה' ליראיו"מה לנו ולחג האילנות?
רעב, צמא, מותש, השמש מכה על פדחתו.. כך התהלך לו מסכן, מצפה לישועה.. מדבר, חולות, רוחות, יובש, הצל אינו ממש מקובל בטירטוריה זו, החול בעיניים, היובש בשפתיים והתקווה שכבר עזבה את העיניים...
מגיע אותו אדם מוכה גורל לסוף היער ושם עומד ניצב כחלום מתוך אותם סרטים אשר שייכים לקטגוריית ה'מדע בדיוני', אבל לא, איכשהו החלום הזה השתחל לו לסרט הדרמה אותו הוא חי.
רעב, צמא, מותש, השמש מכה על פדחתו.. כך התהלך לו מסכן, מצפה לישועה.. מדבר, חולות, רוחות, יובש, הצל אינו ממש מקובל בטירטוריה זו, החול בעיניים, היובש בשפתיים והתקווה שכבר עזבה את העיניים...
מגיע אותו אדם מוכה גורל לסוף היער ושם עומד ניצב כחלום מתוך אותם סרטים אשר שייכים לקטגוריית ה′מדע בדיוני′, אבל לא, איכשהו החלום הזה השתחל לו לסרט הדרמה אותו הוא חי.
עץ פרי ענק, ענפיו מסועפים ומטילים צל ענק על אמת המים העוברת תחתיו... אנחת רווחה כמעט ופורצת מגרונו אך היובש עוצר בעדה, נופל הוא למרגלות העץ, מרטיב את פניו ושותה לרוויה, משביע את רעבונו מפירות העץ העסיסיים וכל כולו זועק הנאה... איי איזה צל נפלא.
כאשר פנה לדרכו, הוא הביט לעבר העץ ואמר:
אילן אילן במה אברכך?
אם אומר לך שיהיו פירותיו מתוקים, הרי פירותיך מתוקים!
שיהא צילך נאה, הרי צילך נאה!
שתהא אמת המים עוברת תחתיך, הרי אמת המים עוברת תחתיך!
אלא יהי רצון שכל נטיעות שנוטעים ממך יהיו כמותך!
(מסכת תענית ה′ ע"ב).
את המשל הנפלא הזה אמר רב יצחק מחכמי התלמוד, כאשר רצה לברך את ידידו ורבו, רב נחמן. איכשהו התגלגל המשל הנפלא והפך לסיפור מדהים אשר נותן לנו הצצה נפלאה למהות החג - ט"ו בשבט.
ט"ו בשבט, ראש השנה לאילנות - חג האילנות, משמו עצמו ניתן להבין שזהו חג שאמור להיחגג ע"י אילנות, אולי, אבל מה לחג הזה ולנו, (חוץ מהשתתפות העצומה שלנו בשמחת עצי פרי ונוי כמובן)?
לפני כארבע מאות שנה, הנהיגו חכמי צפת את סדר ′ט"ו בשבט′ על מנת להנחיל את אהבת ארץ ישראל ואת האהבה לפירות שנשתבחה בהם ארץ ישראל ליהודי הגולה, לכן הנהיגו לאכול מ′שבעת המינים′ בארוחה חגיגית, תוך אמירת ברכות ותפילות הקשורים בחג. מאחר ורוב יהודי הגולה לא יכלו להרשות לעצמם לקנות פירות טריים אשר מקורם מארץ ישראל, הנהיגו לאכול בחג זה פירות יבשים אשר היוו דרך להבאת הפירות לכלל יהודי הגולה באשר הם טרם היות אמצעי קירור מתאים.
ישובים בשולחן הערוך מכל טוב הארץ.. במרכז השולחן ניצבת לה פומלה אשר איכשהו נהפכה לה לקיפוד מאיים, לידה מונחת פמלית אשר בעזרת זנב אגוז הקוקוס קבלה זקן ופיאות ועכשיו עסוקים הילדים לפצח את האגוז עצמו, עוד מעט הם יגלו שכן.. גם השנה מישהו גנב להם את החלב הסגולי שהיה מונח שם בבטחה (כנראה שאינה מספקת) ונתן להם במקום קורטוב מים דלוחים.
עוד מפוזרים על השולחן פירות בצורות שונות, פיצוחים מכל הסוגים.. אח... איזו חגיגה, איזה מראה צבעוני ונפלא.
ואז... כשאתם ישובים ליד השולחן הערוך תארו לעצמיכם איך השולחן היה נראה לו עשה הקדוש ברוך הוא את כל הפירות בעולם באותו צבע ובאותה צורה... איזה מן מראה עלוב היה לשולחן שלנו... נפתח חזרה עיניים, נביט שוב לשולחן ונודה, נודה לקדוש ברוך הוא על יופי הפירות, נודה לקדוש ברוך על יפי הצבעים, נכוון בכל ברכה וברכה, תודה לך ה′ על יפי הבריאה...
דפים קשורים
יהי רצון מלפניך ה' אלקינו ואלקי אבותינו שתברך כל אילנות האתרוג, להוציא פירותיהם בעתם ויוציאו אתרוגים טובים יפים ומהודרים ונקיים מכל מום ולא יעלה בהם חזזית ויהיו שלמים ולא יהיה בהם שום חסרון ואפילו עקיצת הקוץ ויהיו מצויים לנו ולכל ישראל אחינו בכל מקום שהם, לקיים בה מצות נטילה עם הלולב בחג הסוכות שיבוא עלינו לחיים טובים ולשלום כאשר צויתנו בתורתך ע"י משה עבדך ולקחתם לכם ביום הראשון פרי עץ הדר וכפות תמרים וענף עץ עבות וערבי נחל.
ויהי רצון מלפניך ה' אלקינו ואלקי אבותינו שתעזרנו ותסייענו לקיים מצוה זו של נטילת לולב והדס וערבה ואתרוג כתיקונה בזמנה בחג הסוכות שיבא עלינו לחיים טובים ולשלום בשמחה ובטוב לב ותזמין לנו אתרוג יפה ומהודר ושלם וכשר כהלכתו – ויהי רצון מלפני ה' אלקינו ואלקי אבותינו שתברך כל מיני האילנות ויוציאו פירותיהם בריבוי שמנים וטובים ותברך כל הגפנים שיוציא ענבים הרבה שמנים טובים כדי שיהיה היין היוצא מהם מצוי לרוב לכל עמך ישראל לקיים בו מצות קידוש ומצות הבדלה בשבתות וימים טובים ויתקיים בנו ובכל ישראל אחינו מקרא שכתב "לך אכול בשמחה לחמך ושתה בלב טוב יינך כי כבר רצה אלוקים את מעשיך" באתי לגני אחותי כלה אריתי מורי עם בשמי, אכלתי יערי עם דבשי שתיתי ייני עם חלבי אכלו רעים שתו ושכרו דודים יהיו לרצון אמרי פי והגיון לבי לפניך ה' צורי וגואלי.
תפילה נאה לאמרה לפני אכילת הפירות ביום ט"ו בשבט – ראש השנה לאילנות
אָנָּא השם רַחוּם וְחַנּוּן, שֶׁלֹּא הֶחְסַרְתָּ מֵעוֹלָמְךָ דָּבָר, וּבָרָאתָ בּוֹ אִילָנוֹת טוֹבוֹת לֵהָנוֹת בָּהֶם בְּנֵי אָדָם, אָנָּא זַכֵּנוּ לִטְּעֹם מִנֹּפֶת צוּף פֵּרוֹתֶיךָ הַנְּעִימִים, אֲשֶׁר פֵּאַרְתָּ בָּהֶם עוֹלָמְךָ, זַכֵּנִי לְהֶאָרַת הָרָצוֹן שֶׁבְּפֵרוֹתֶיךָ, אֲשֶׁר בָּהּ יִתְרוֹמְמוּ וְיָשׁוּבוּ כָּל הָעוֹלָמוֹת אֵלֶיךָ בָּאַהֲבָה, זַכֵּנִי בִּזְכוּת כָּל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל, הַטּוֹעֲמִים בַּיּוֹם זֶה מִשֶׁפַע מִינֵי פֵּרוֹתֶיךָ לִרְאוֹת בַּתִּקּוּן כָּל הַסְּפִירוֹת שֶׁבְּכָל הָעוֹלָמוֹת. אָנָּא, זַכֵּנוּ לְכַוֵּן לִטְעֹם פֵּרוֹתֶיךָ בִּקְּדוּשָׁה וּבְטָהֳרָה לֶשֶׁם שָׁמַיִם, לְתַקֵּן שָׁרָשָׁם כְּפִי שֶׁהָיָה בְּגַן עֵדֶן מִקֶדֶּם, בַּשָּׁעָה שֶׁצִּוָּה הַשֵּׁם יִתְבָּרֵךְ לָאָדָם הָרִאשׁוֹן: "מִכָּל עֵץ הַגַּן אָכֹל תֹּאכַל". זַכֵּנִי לַסּוֹדוֹת הָעֶלְיוֹנִים הַנּוֹרָאִים הַגְּנוּזִים בְּכָל פְּרִי וּפְרִי, לִסְגֻלַּת הֱיוֹתוֹ כְּלִי נִפְלָא לְהֶאָרַת הָרָצוֹן, לִדְבֵקוּת עִלָּאִית, לָאוֹר אֵין סוֹף, כַּאֲשֶׁר הֵאִיר עֲדַיִן הָאוֹר הַגָּנוּז, וְאָדָם הָרִאשׁוֹן הָיָה מְזֻמָן לְיוֹם שֶׁכֻּלוֹ שַׁבָּת .
רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, אַתָּה גִּלִּיתָּ לָנוּ עַל יְדֵי בְּחִירֵי צַדִּיקֶיךָ, שֶׁגַּם עַכְשָׁו אָנוּ יְכוֹלִים לִזְכּוֹת לְכָל זֶה, וְדַיקָא עַל יְדֵי הָאֲכִילָה, כִּי עַל יְדֵי אֲכִילָה בִּקְּדוּשָׁה וּבְטָהֳרָה נִמְשָׁכִים מַקִּיפִים נִפְלָאִים, שֶׁאֲפִלּוּ מַלְאָכִים אֵינָם מַשִּׂיגִים אוֹתָם. עַל כֵּן בָּאנוּ עַתָּה לְבַקֵּשׁ וּלְהִתְחַנֵּן לְפָנֶיךָ, אָבִינוּ אַב הָרַחְמָן, שֶׁנִּזְכֶּה בַּאֲכִילַת פֵּרוֹתֶיךָ בְּקְדֻשָּׁה וּבְטָהֳרָה, שֶׁתָּאִיר לָנוּ בְּהֶאָרַת הָרָצוֹן, בְּהֶאָרַת הַנֹּעַם הָעֶלְיוֹן, עַד שֶׁנִּזְכֶּה לִכְּסֹף וּלְהִשְׁתּוֹקֵק מְאֹד אֵלֶיךָ בִּרְצוֹן מֻפְלָג, אֲשֶׁר יוֹצִיא אוֹתָנוּ מִגַשְׁמִיוּתֵנוּ לְגַמְרֵי, עַד אֲשֶׁר נִזְכֶּה לְהַשָּׂגָה גְּדוֹלָה מִן הַמַּלְאָכִים, כִּי עֲתִידִים צַדִּיקִים, שֶׁתּהא מְחִצָתָם לְפָנִים מִמַּלְאֲכֵי הַשָּׁרֵת, כַּאֲשֶׁר יָבוֹאוּ וְיִשְׁאֲלוּ אֶת יִשְׂרָאֵל מַה פָּעַל אֵל.
רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, זַכֵּנִי לַנֹּעַם הָעֶלְיוֹן, הַשּׁוֹפֵעַ וּמֵאִיר בְּפֶרוֹתֶיךָ, זַכֵּנִי לַנֹּעַם הָעֶלְיוֹן, שֶׁעַל יָדוֹ נִמְשֶׁכֶת הִתְגַּלּוּת כְּבוֹדְךָ, שֶׁהוּא שֹׁרֶשׁ כָּל הַבְּרִיאָה, שֹׁרֶשׁ כָּל עֲשֶׂרֶת המאמרות, שֶׁבָּהֶם נִבְרָא הָעוֹלָם מֵחָדָשׁ. אָנָּא זַכֵּנוּ עַל יְדֵי טְעִימַת פֵּרוֹתֶיךָ לִזְכּוֹת לַנֹּעַם הָעֶלְיוֹן, לַחְזוֹת בַּנֹּעַם ה' וּלְהַכִּיר גְּדֻלָּתוֹ יִתְבָּרֵךְ. אַחַת שָׁאַלְתִּי מֵאֵת ה' אוֹתָהּ אֲבַקֵּשׁ שִׁבְתִּי בְּבֶית ה' כָּל יְמֵי חַיָּי, לַחְזוֹת בַּנֹּעַם ה' וּלְבַקֵּר בְּהֵיכָלוֹ .
אנא רבונו של עולם תזכני לתקן חלקי בחטא אדם הראשון ולדעת את יעודי ותכליתי בעולם ולהבין ולהעריך בדקדוק גדול באיזה חלקים באופן מיוחד חטאתי בחטא עץ הדעת, וביום זה יום ט"ו בשבט תזכני למשוך שפע מ-8 אותיות שמך הגדול הויה (י.ה.ו.ה) ואדנות (א.ד.נ.י) לזכות לגלות את הפאר שיש בכל יהודי, את הפאר שיש בכל פירות האילן, וכל פרי שיגיע לידי, לא אחטוף אותו ישר לתוך הפה אלא אכין את נפשי ורוחי ואת פי לקיים מצוות "פדיון שבויים" שבכל פרי ישנם חלקי נשמות שמחכים ומיחלים שאתקן אותם ואפדה אותם מתוך הצומח וארים אותם למקום של "חי" ויש צדיקים נוראים שכאשר הפרי מגיע לידם מברכים ומיחדים בכוונה עצומה ומצליחים אף להרים חלקי נשמות שבפרי, להחזירם ישר מצומח למדבר מיסוד המים ויסוד האש. אנא ריבונו של עולם תעזרני ברחמיך הרבים לדעת להודות בכל לב ונפש על עולם נפלא שבראת, על פירות שבראת בחן בחסד ברוח וברחמים רבים ותעזרני אבי שבשמים לזכות ללב טהור וזך בזכות הברכות, ולזכות בחג הסוכות של השנה הבאה לאתרוג נאה ומהודר, לאתרוג שיש בתוכן ים של דמעות של כל ה"ימים הנוראים" , ולהתקרב בזכות יום ט"ו בשבט לצדיקים האמיתיים "צדיק כתמר יפרח כארז בלבנון ישגה" לזכות ללב זך וטהור מכל מידה רעה, "לב טהור ברא לי אלוקים ורוח נכון חדש בקרבי".