page_title: כי לא תשכח מפי זרעו | פרשת אמור כי לא תשכח מפי זרעו - פרשת אמור | מוסדות שמ"ע :: מוסדות שמ"ע - שאו מרום עיניכם | הרב שלמה עופר

כי לא תשכח מפי זרעו | פרשת אמור

Addthis Facebook Twitter Google+ Email Print

על הקשר בין ההבטחה של רבי שמעון בר יוחאי לפרשת אמור על פי רבי נחמן מברסלב | "לכו חזו מפעלות ה' התגלות נפלא מסוד גדולת התנא האלקי רבי שמעון בר יוחאי ז"ל"

שמעון גווירץ | שאו מרום עיניכם | ט"ו אייר ה'תשע"ג

 

רבי נחמן בספרו ליקוטי מוהר"ן מתחיל לפני תורה א' ב: לכו חזו מפעלות ה' התגלות נפלא מסוד גדולת התנא האלקי רבי שמעון בר יוחאי ז"ל:
רבי שמעון בר יוחאי. הבטיח שלא תשתכח תורה מישראל על ידו. כמובא בדברי רבותינו זכרונם לברכה [שבת קלח:]: 'כשנכנסו רבותינו לכרם ביבנה אמרו: עתידה תורה שתשתכח מישראל ואמר רבי שמעון בן יוחאי שלא תשתכח. שנאמר: "כי לא תשכח מפי זרעו". וכמבואר בזוהר [נשא קכד]: 'בהאי חיבורא דאיהו ספר הזוהר יפקון ביה מן גלותא'.
ועתה בוא וראה והבן. נפלאות נסתרות של תורתנו הקדושה. כי על כן סמך רבי שמעון בן יוחאי עצמו על זה הפסוק "כי לא תשכח מפי זרעו", כי באמת בזה הפסוק בעצמו, מרומז ונסתר סוד הזה. שעל-ידי זרעו של יוחאי, שהוא רבי שמעון בן יוחאי. על ידו לא תשתכח התורה מישראל. כי סופי תיבות של זה הפסוק 'כי לא תשכח מפי זרעו' הם אותיות יוחאי וזה שמרמז ומגלה הפסוק, כי לא תשכח מפי זרעו, מפי זרעו דייקא היינו מפי זרעו של זה בעצמו שהוא מרומז ונסתר בזה הפסוק, שהוא התנא יוחאי. כי על ידי זרעו של יוחאי שמרומז בזה הפסוק בסופי תבות כנ"ל, שהוא רבי שמעון בן יוחאי, על ידו לא תשכח התורה. כי בזוהר דא יפקון מן גלותא כנ"ל:
ודע שסוד רבי שמעון בעצמו, הוא מרומז בפסוק אחר. כי דע כי התנא הקדוש רבי שמעון הוא בחינת עיר וקדיש מן שמיא נחית (דניאל ד י) ראשי-תיבות שמעון וכו':
עיר - מפרש רש”י הק’ הוא מלאך שהוא ער לעולם ואמר פעם רבנו כי “ענין רבי שמעון בר יוחאי הוא עירנות. עוד מפרש המלבי”ם שירד מן השמים מלאך הנקרא עיר וקדיש, ’עיר’ הוא המלאך הממונה להוציא הדבר אל הפועל, וקדיש הוא המלאך הגבוה ממנו המשפיע עליו...
עד כאן על התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי שיום פטירתו בי"ח אייר, יום ראשון הקרוב ל"ג בעומר. ומעניין שלא תשתכח תורה לעניין לימוד התורה והשגת התורה..
והנה אומר רבנו [ליקוטי מוהר"ן תורה ב'] ויאמר ה' אל משה לאמר: 'אמור אל הכהנים' ואין אמירה אלא תפילה, אמור הוא לשון תפילה ושבח כמו שכתוב "את ה' האמרת היום" [דברים כו] והכהנים הם בחינת התורה שהרי תפקידם היה לגדיל תורה בישראל כמו שכתוב: "כי שפתי כהן ישמרו דעת ותורה יבקשו מפיהו" [מלאכי ב].
כל יהודי באשר הוא, יש לו קשר ישיר עם הקב"ה, הקשר הזה נוצר בשני אופנים התלויים זה בזה: תורה ותפילה. ככל שנלמד יותר תורה ונקיים את מצוותיה הרי שבכח נמצא חן וחסד לפני ה’ ית' ותפילתינו תהיה רצויה לפניו יותר.
כמו"כ אי אפשר ללימוד תורה בלי תפילה, אי אפשר לקבלה ולהשיגה מבלי העבודה שבלב שזוהי תפילה... 
והנה שני אלו רמוזים במילים 'אמור אל הכהנים' ללמדך כי התורה והתפילה תלויים זו בזו וכי אי אפשר לבחור רק באחד מהם..

 

כי לא תשכח מפי זרעו | פרשת אמור

דפים קשורים

סדר תפילה ותיקון שמעון גווירץ | שאו מרום עיניכם   כ"ה כסלו ה'תשע"ב

בכל יום שני עורך הרב שלמה עופר שליט"א סדר תפילה ותיקון ברוב עם הדרת מלך ובכח רבים בוקועות התפילות את כל הרקיעים. התיקון מתקיים בבית הכנסת 'רשב"י', רח' ש"י עגנון 1 (שכונת רמת אליהו) ראשון לציון.

רבי שמעון בר יוחאי | ביוגרפיה שמעון גווירץ | שאו מרום עיניכם   ט"ו אייר ה'תשע"ב

רבי שמעון בר יוחאי המכונה בקיצור בשם 'רשב"י' נולד לאביו רבי יוחאי והינו תנא בן הדור הרביעי, סתם רבי שמעון המוזכר בש"ס הוא רבי שמעון בר יוחאי.

בר יוחאי נאזרת בגבורה הרב שלמה עופר שליט"א | עלון שאו מרום עיניכם   י"ד אייר ה'תשע"ג

"והמשכילים יזהירו כזהר הרקיע ומצדיקי הרבים ככוכבים לעולם ועד" [דניאל יב ,ג] אומר הזוהר: "והמשכילים אלין רבי שמעון וחבריא (רבי שמעון וחבריו). כד אתכנשו למעבד האי חיבורא, רשותא אתיהב להון ולאליהו עמהון ולכל נשמתין דמחיבתאן לנחתא ביניהו ולכל מלאכיא באתכסיא ובאורח שכל", הזוהר מגלה לנו שבחיבור הנפלא הזה של הזוהר השתתפו אליהו הנביא, נשמות הצדיקים והמלאכים.

ימי ספירת העומר (לצפייה) הרב שלמה עופר | שאו מרום עינכים   י"ז אייר ה'תשע"ב

ביום ראשון, י"ד אייר פסח שני (06/05/2012) מסר הרב שלמה עופר שיעור מיוחד בנצרת עילית בנושאים הבאים: ימי ספירת העומר | פסח שני | קבלת התורה | אהבת חינם | צדקה ועוד' בואו לצפות!

על מצוות ואיסורי התורה (לצפייה) הרב שלמה עופר | שאו מרום עינכים   י"ד סיון ה'תשע"ב

בואו לצפות בשיעורו של הרב שלמה עופר בהר חומה, תיקוני הזוהר ועל מצוות ואיסורי התורה, על "תעשה" ועל "לא תעשה", על חומרת הנחת תפילין עד כדי כך שיהודי שאינו מניח תפילין נקרא בפי חז"ל "פושע ישראל בגופו"...

ליקוטי מוהר"ן תורה ל"א חלק 1 הרב שלמה עופר | מוסדות שמ"ע   ז' טבת ה'תשע"ה וְזֶה שֶׁאָמַר שְׁמוּאֵל" נְהִירִין לִי שְׁבִילִין דִּרְקִיעַ כִּשְׁבִילִין דִּנְהַרְדָּעֵי, הַיְנוּ כִּשְׁבִילִין דִּנְהוֹרֵי דֵּעָה, בְּחִינוֹת צְדָקָה רַחֲמֵי, וְעִקַּר הָרַחֲמִים עַל - יְדֵי הַדַּעַת... כי אדם שאין לו דעת אין לו רחמים....
שדות חובה מסומנים באדום

הירשם כאן לקבלת ניוזלטר!

שדות חובה מסומנים באדום